duminică, 20 iunie 2010

Paco Underhill - Call of the Mall


O carte de afaceri, aparuta in colectia Brandbuilders-marketing & advertising. Pentru cei pasionati de domeniul marketing si sales mai ales, e o carte f.interesanta, care pe mine m-a intrigat initial (a fost tradusa la noi ,,Chemarea Mall-ului" ;D ).

Daca vi se par interesante mecanismele pe care firmele le folosesc pentru a atrage cumparatorii, tehnicile specifice de crestere a vanzarilor in malluri, instrumentele tipice acestui loc de ,,pelerinaj" al secolului XXI...cartea merita citita, e o lectura placuta si foarte-foarte interesanta. Eu una nu sunt atrasa de domeniul vanzarilor, dar mi s-a parut o carte captivanta, cumparata - recunosc - mai mult pentru ca e aparitie noua la Brandbuilders din care am toata colectia, dar care nu a reusit sa ma dezamageasca :). It was worth it!

Autorul, Paco Underhill, este fiul unor diplomati de cariera si si-a petrecut toata copilaria in Kuala Lumpur si in alte locuri exotice, fiind oarecum rupt de realitatea americana o buna perioada de timp. Tocmai de aceea, la revenirea in SUA, fenomenul pe atunci incipient al ,,mall-shopping" i s-a parut de-a dreptul fascinant. Jobul sau este de consultant in domeniul vanzarilor in malluri (da, exista asa ceva la americani :D ).

Stilul lui de a scrie este viu si ,,catchy", tipic pentru cartile de afaceri americane.

"Trecand de la viata in strainatate la traiul in mijlocul Manhattan-ului, centrul comercial reprezenta un loc exotic, ceva despre care auzisem, dar cu care intrasem foarte putin in contact. Este locul in care, pentru prima oara, m-am simtit complet asimilat in clasa mijlocie, alba, traditionalista, cu un venit mediu, a Americii. Nu era deloc rau. I-am inteles dintr-o data pe acei emigranti din anii '80 din Uniunea Sovietica, care veneau in aceasta tara si plangeau de bucurie cand vedeau splendoarea dintr-un supermagazin obisnuit. In cele din urma descoperisem adevarata America...si toata era plecata la cumparaturi..."

Niciun comentariu: