duminică, 6 ianuarie 2008

EGOISTUL

cu: Radu Beligan, Marin Moraru, Medeea Marinescu, Carmen Stanescu

Piesa e foarte reusita, evident sarea si piperul sunt reprezentate de Beligan (si de Moraru in cateva scene). Replici spumoase dar si profunde, o filozofie de viata aparte a unui om de care toata lumea profita dar caruia i se reproseaza in repetate randuri egoismul.

O replica ce mi-a ramas in minte, a ginerelui incornorat al "Egoistului", cand afla ca sotia are un amant: "Ce e cu fericirea asta? E o notiune pentru coafeze! Ea avea respectul meu, avea numele meu, purta bijuteriile familiei mele...ce ii trebuia mai mult?"

De la Damian Crasmaru (prietenul profitor din copilarie): "Cand eram mici, te priveam asa, ca...pe mamica mea"

O replica a Egoistului insusi: "Cand suntem tineri, nu ne dam seama ca timpul trece si se termina balul, ca vine nota de plata...cam scumpa, domnule, pentru ce-am mancat..."

Niciun comentariu: